Aku dan Hati


Sorry guys agak lama aku tinggalkan dunia blog coz my sis borrow my laptop, but suddenly my brotha buy a new dekstop.. so boleh la aku kembali ke dunia blog balik :)
So today aku nak cerita kejadian yang berlaku Selasa lepas (13.09.2011). Macam biasa la, bangun pagi and siap-siap nak pergi kerja. Sejak akhir-akhir ni aku kena hantar akak aku pergi kerja sebelum aku gerak gi kerja... On the way pergi kerja, suddenly aku tengok meter minyak aku turun dengan laju,daripada full ke empty. Aku dah pelik, bila kat traffic light semua abg2 motor and pakcik2 motor sebelah tegur.. "dik minyak tumpah", "dik tangki bocor", "dik, leaking dik bahaya". Agak malu la jugak muka time tuh, but sempat aku hantar akak aku pergi kerja.. sampai je depan office dia kat mont kiara, motor aku totally minyak habis.So terpaksa la aku call officemate aku nak bagitau aku datang lambat and cite masalah motor aku, dia dengan rela hati offer diri dia nak pick up aku kat mont kiara, daripada cheras ambik aku kat mont kiara and patah balik cheras.. coz office kiteorg kat taman midah, cheras.

Tengahari, aku dah buntu taktau macam mana nak balik.. aku nak mintak tolong officemate aku tadi but pagi tuh aku dapat tau yang diorang kena overtime kat site, so aku try call kawan-kawan aku, sorang2 aku call tapi yang sedih nya.. 1st yang diorang akan cakap.. "boyfriend kau mana? apa guna ada boyfriend.. suruh la boyfriend kau amik" time tu aku rasa macam tersentap la jugak sikit, kuar la jugak airmata aku ni.. then aku call my KA, dia angkat dlm keadaan mamai.. so aku letak. 15 minit lepas tuh dia call balik and tanya aku kenapa, act aku nak ngadu kat dia pasal transport aku nak balik, coz aku memang perlukan dia untuk aku share something tapi aku tunggu dia tanya aku dulu "balik macam mana jap lagi", unfortunately dia tak tanya and tanya aku tengah buat apa, im just said "tengah cari kawan yang boleh tolong antar balik".. aku saja cakap macam tuh sebab nak tengok respond dia.. aku nak respond yang menyedapkan hati aku tapi ni yang die jawab "mana tunang akak awak, suruh la dia jemput". Bila dia cakap macam ni, aku tersentap..aku diam, and dia kata "k,la nak mandi jap" die letak phone. Dia tak pikir ke.. dala tunang akak, lepas tu pagi aku yang hantar akak aku pegi keje, mesti la bile balik aku xdapat jemput so tunang akak yang jemput..kenapa die mesti petik tunang akak :'( aku tau die tak boleh amik aku.. memang aku tau tuh.. tapi aku cuma nak dia bagi respond something like yang menyedapkan hati aku. Suddenly my tears down again...... aku call bestie aku ayie, and share dengan dia.

Then my phone bunyi, officemate aku call. Dia tanya aku balik ngan siapa, aku cakap aku naik cab je kot, tiba2 dia kate, xpayah.. die mintak org lain ganti dia overtime kat site and hantar aku balik. Terima kasih sangat2 kat dia. hmm On the way balik, hujan turun ngan lebat.. kiteorang berteduh kat jalan hang tuah, tgh berteduh tiba-tba dia tanya aku "KA kau mana? asal dia tak jemput kau?"omg again, org tanya aku pasal benda yang sama.. aku diam then keluar kan phone.. tunggu KA aku text, sebab time tuh pon da pukul berapa kan.. KA aku pon tau aku balik kul bape, aku tunggu mcg die tanya aku balik ngan sape, memandangkan da kul bape.. but unfortunately not. Time tuh aku rasa teramat kecewa, macam-macam bermain kat fikiran aku ni, ada boyfriend tapi takde bile aku perlukan, ada boyfriend tapi takde bila aku dalam kesusahan, ada boyfriend tapi takde untuk menyedapkan hati yang tengah sedih ni. So disebabkan tuh, aku membuat keputusan untuk break off ngan dia even hati aku tak nak.. aku sayang dia weyyyy!!! tapi..ego lebih berkuasa. Sampai sekarang saya masih sayang kan awak, tapi awak perasan kan sejak akhir-akhir ni saya larikan diri dari awak, sebenarnya start dari saya stalker blog awak saya dah terasa and sedih dengan awak sampai la sekarang.. awak tau sebab apa? saya bagitau apa yang selama ni bermain kat fikiran saya :

1) awak kata awak first time melamar girl depan public, tapi bagi saya tuh bukan 1st time awak.. sebab awak pernah nak buat kat eika awak tuh tapi tak jadi sebab eika awak tak jadi datang. Tiada special bagi saya bila awak melamar saya depan public, saya hanya mampu tersenyum sinis.

2) bila saya mula menjauhkan diri dari awak, awak mula mencari.. hmm awak mention nama eika awak and awak bukak kisah cinta lama awak ngan dia kt facebook. Saya baca, tapi saya buat tak endah, sebenarnya hati saya terguris.. even korang dah takde pape tapi.. hmm even saya banyak kawan laki, tapi saya tak sampai ke tahap tuh, bukak kisah cinta yang da lepas.. bila kita bukak kisah lama membuatkan kita ingat, kenang and kemungkinan akan berputik balik perasaan sayang tuh.



3) awak tak faham saya, saya faham awak tapi sometimes awak tak faham saya..hmm thats why saya bawa diri saya ke sg. besi.

4) bila saya mintak kita dah takde pape buat kali kedua, saya mula perasan sangkaan saya selama saya menjauhkan diri ni.. hmm awak mesti akan cari eika awak.. lagi sekali awak mention nama die kat facebook and bukak kisah lama awak ngan dia.. 


time ni hancur punah dah hati saya untuk awak... so Selamat Tinggal, and i know one day u akan ngan eika u balik. Good Luck, takpe.. saya nak awak bahagia :') 



-Goodbye Khairul Akmal-

lots of


Thanks for reading darling! ❤
I LOVE BLOG MISS FIEYHA